Wednesday 4 September 2013

didi sambung belajar

dlm entry sebelum ini...saya ada nyatakan ...didi dpt sambung belajar....

tak dinafikan...sepanjang tempoh dia sambung belajar...saya banyak membantu.... kadang2, tolong buatkan assignment....cari bahan2...ye lah....dia sambung dlm bidang yg saya pernah ambil....maka, saya tahu la selok belok nak  cari bahan semua tuh...

dari segi kewangan...... tidak la saya ni bagi duit ke ape ke....cuma....

dulu saya pernah mintak tolong dia simpankan duit.... dulu, saya setiap bulan akan transfer duit gaji saya....dalam akaun dia...akaun yang dia tak guna....kenapa?? kalau duit tu dgn saya..akan habis....biasalah kan....manusia....pantang nampak benda yg cantek..nak beli sesaje..... alhamdulillah..byk jugak duit simpanan saya masa tuh...ye la ...konon simpan tuk kawen dan lain2...

tetapi, nk ditakdirkan..... kereta lama dia....kena tarik.... kereta tu dia jual pada kawan dia...tp nama tak tukar kan (masa dia jual ni..sy belum kenal didi)..... so, bank call dia... bagtahu pasal sume tuh.... dannn..... duit mana nk cekau kan....kebetulan duit simpanan sy ada.... maka, lepas bincang2.... dgn macam2 janji....sy setuju dia guna duit simpanan saya.....

ok..saya bukan nak mengungkit semua nih.... ini lah jalan cerita nya....

sepanjang tepoh dia belajar jugak.... saya byk tolong belikan barang tuk dia..setiap kali tiba tarikh harijadi.... anniversary..... sy tidak lupa belikan hadiah.... kad..belanja makan bagai....kerana ape? kerana dalam hati..... cinta dan sayang adalah ikhlas kerana Allah.. hubungan saya bukan utk main2...tapi tuk sampai ke jannah....berakhir dengan ikatan suci....

saya tidak kisah langsung duit saya keluar.... bagi saya... janji saya puashati apabila didi gembira... janji dihargai semua pemberian saya....saya dh bersyukur...

tiap kali saya melancong...bertugas di luar kawasan.... saya tak pernah lupa membelikan sesuatu untuk didi...keluarga didi....termasuk keluarga saya... saya layan semua org sama rata....

mungkin di situ silap saya..... saya mewahkan didi dengan benda2 macam tuh.... barang2 branded.... saya suke bila didi nampak smart... dan bergaya..... itulah antara kesilapan dalam bercinta... saya tak patut mewahkan dia.....

sepanjang tempoh dia belajar jugak.... saya memberi sokongan penuh pada dia....sokongan tak berbelah bagi... saya yakin...dia ada masa depan cerah...result setiap sem..sgt bagus...tiap kali dia dpt result...saya belikan hadiah...sebagi perangsang utk dia lebih berjaya....

saya byk korbankan sakit hati ke ape ke masa nih.... demi melihat dia berjaya....demi menjadikan seorang yg lebih baik...

pada masa dia belajar jugak.... kedua-dua keluarga berkenalan..... dan masing2 bersetuju dan merestui hubungan ini....

saya akan ceritakan bagaimana kami akhirnya bertunang nanti yer.... 

No comments:

Post a Comment