Tuesday 3 September 2013

buta kan?

saya sambung kisah saya ni...

setelah saya tahu abg angkat dia tak sukakan saya...saya menjadi pelik...kenapa tak suka kan sy....dia tak pernah jumpa dan kenal saya pun... bercakap pun tak pernah...

saya pernah tanya pasal didi pasal nih... jawapan didi hanya... dia takut perempuan mainkan saya...saya pernah dikecewakan oleh perempuan.... ooooo.... macam tuh.....

tahun pertama kami kenal..... ada la jugak kami dating2.... dan alhamdulillah...walaupun weekend kami jarang jumpa tapi weekdays kami jumpa...memandangkan tempat kerja kami masa tu di KL...bolehla dating lepas kerja.....

cuma.... kadang2 bila dating... ada call masuk.... saya perasan dia akan jawab jauh drpd saya... bila saya tanya.... dia bagthu abg angkat dia yg call... dan sy diam.... lagi sekali...hati dan akal saya buta drpd melihat dan menilai semua ini....

sehinggalah....dia decide sambung belajar... saya memang beri galakan pada dia utk sambung belajar...yelah...senang nanti kan...utk masa depan..lgipun masa ni saya lagi tggi dr segi pelajaran...jadi pada pemikiran saya... bagusnya..memikirkan masa depan...alhamdulillah....

pada semester pertama jugak....rezeki didi datang lagik....di offer kerja gomen....masa tu....saya antara manusia paling gembira...sementelah..masa tu saya belum bekerja tetap....dan saya di duga dengan penamatan kontrak kerja..tidak disambung... Tuhan je tahu perasaan saya pada masa tersebut.,....tetapi didi memberi sokongan dan sentiasa memberi kata- kata semangat....

setelah didi mendapat kerja gomen...dia tetap tggal di rumah keluarga angkat dia... lagi dekat dengan tempat kerja dia.... tetapi..kami boleh berjumpa di hujung minggu sebab kelas-kelas dia di hujung mggu....kadang takde kelas pun...dia bgthu ade kelas pada abg angkat dia....begitulah rutin kami...

semasa didi berkursus...... saya dapat mesej...B,ayang nk masuk dewan.....

saya tergamam..... sebab didi panggil saya sayang...bukan B,...dan dia bukan ayang....dia ABANG!!! menggeletar tangan saya masa tu...perasaan...hanya Allah sahaja yg tahu....

saya adalah seorang yg direct...saya tak suke pendam...maka, saya sms dia..tanya...dia nak anta pada siapa? jwapan didi: pada sayang la...tadi nk cepat...salah taip

tapi...pada masa nih..saya dpat rasakan...sesuatu sangat.... 


kenapa saya teruskan hubungan ni? saya sambung di lain post yer.... 


No comments:

Post a Comment